Min utrustning: Sadlar

Nu kommer första inlägget om min utrustning och börjar med sadlar då det va ett önskemål av läsare.
Hoppsadeln:
Stübben MS Special
Stigläderna är av märket Globus och är super bra.
sen softup stigbyglar.
Tycker väldigt mkt om den här sadeln då jag sitter som gjuten i den utan att låsas fast, den har räddat mig från att ramla av när man hoppar om hästen stannar då knästöden stoppar upp en.
köpte den begagnad.
Dressyrsadel:

Tekna dressyrsadel
Stigläderna är också TEKNAs märke samt sadelgjorden
Jätteskön sadel och väldigt bra då man kan flytta knästöden så att man får dom som man vill ha eller så tar man av dom. har dock svårt att sitta i den nu då jag saknar både magmuskler och annat plus att jag inte ridit i den så mkt den senaste tiden.
Köpte den helt ny från lillhästen i stav.
vad vill ni se nästa gång?

Kommentarer
Postat av: Christel

Hatar stübben men dressyrsadeln ser riktigt fin ut :) men huvudsaken är såklart att den passa hästen! :)

2011-08-19 @ 19:53:18
URL: http://ponnylycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback