Nytt rekord

Igår hoppade jag med madde och ludde och vi byggde fram fyra hinder. vi ställde två hinder på diagonalen och två på långsidorna. ena hindret på långsidan byggde vi med sockerbitar och a en bom över vi tänkte ha lite som en mur (terapi för hästarna) sen va det en Oxer på andra långsidan (terapi för oss ryttare). vi började med att hoppa fram lite på alla hinder och det funka jättebra dock så va exet väldigt pigg och jättestark så det va ingen snygg ridning men han hoppade fint. sen till slutet så lugnade han ner sig då jag började trava fram mot hindren och sen fatta galopp. vi höjde ena räcket på diagonalen till 110 och hoppade det både jag och madde och det gick super sen kom jag på ett plank på 1 m och det rev exet haha. sen bad jag mamma höja 110 räcket ett hål till så det blev 120 och sen red jag på det, Han ångra mig flera gånger på vägen att inte vilja hoppa det men när jag sen svängde upp mot hindret så kände jag att jag inte kunde tveka så då tryckte jag på och han hoppade =) villken härlig känsla det va.
så jag känner såhär att om vi skulle ha ordning på galopp och allting så skulle han hur enkelt som helst kunna tävla 110-120 men vi har en bra bit kvar tills dess men vi ger oss aldrig =)
men nu så är vårat nya höjdrekord 120 och inte 110 =)
säg gärna vad ni tycker då ja vet att mkt måste förbättras =)

Kommentarer
Postat av: Anna o Lina

Förbättra grundgaloppen!

Duktig som hoppar 120 :)

2011-08-29 @ 13:31:44
URL: http://supertravarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback