Såg ut som två kycklingar..

Red för första gången från Stav till Ekeby idag, och eftersom jag inte visste hur mörkt det skulle va när jag var klar tog jag det säkra före det osäkra och gulade upp oss :) Lika bra lxm.
Kom iväg rätt sent idag, då jag sprang och letade efter min hjälm, det visade sig att den ligger kvar i Lottas bil efter flytten.
Men ja, red många volter i trav, och skänkelvikningar. Det gick helt okej, han var betydligt mycket mjukare än i söndags, och jag var inte lika spänd. Sen när han kändes riktigt bra i traven så började öva galoppfattningar. När man kört fattning - trav - fattning - trav... några gånger så funkar han finfint i galoppen sen. Fick superfin galopp efter lite slit, men det gäller att inte ge sig på de här snyggingen :)
När jag ridit klar och mockat efter mig (inklusive mocka upp hela skottkärran som Exet välte ut på något sätt?!) och klätt på oss den snygga gula outfiten så skritta vi tillbaka till Stav. Mysig skrittur.
Ska rida Exet på Fredag och Lördag också. Tänkte rida ut en snabbis på fredag (då jag har lite brottom) och ridhuset igen på lördag :)
Hare gött //Marie
Orkar inte vrida bilden..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback