trött på detta nu.

det är så himla många som skriver om att hööks härmar alla dyra märken, Men vad spelar det för roll egentligen. Sen säger dom flesta att det inte håller lika bra osv, men många av mina saker jag köpt från hööks har hållit i över 5 år och några av mina dyrare saker har gått sönder efter några veckor.
hööks "Härmar" mkt olika schabrak men ibland e dom till och med snyggare än orginalet. och hööks schabrak håller bara bättre och bättre ju mer modeller dom gör , alltså när dom nu gör schabraken på samma sät som dom flesta andra. Det är ju ingen som har patent på hur olika schabrak ser ut utan bara för märket.
Så nu undrar ju jag fall ni bara köper ett schabrak eller va ni köper för märket eller för hur det ser ut?
visst jag köper märkesgrejer men köper lika gärna saker från hööks också då jag utgår från det jag tycker e snyggt inte märket.  Och visst att jag har vissa favoritmärken men häst/ryttarutrustning är slitningsvaror allt kommer gå sönder nån gång och bara för att det är ett märke så betyder det inte att det håller längre..
kolla på tretorn stövlarna dom första som kom ut gick ju dragkedjorna sönder på nästan alla stövlar så många fick skicka tillbaka dom och få ut nya. det va ju märkesstövlar men dom höll inte så bra.
aja hoppas ni fattar vad jag menar. Sluta upp med allt klagande.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Gud håller verkligen med dej!!

Hööks sortimentet har bra kvalité och som sagt är det ju billigare där och med egen häst slits allt väldigt fort!

2011-03-28 @ 21:09:57
URL: http://fullblodsmupparna.blogg.se/
Postat av: Felicia

Håller med! Många sk "kopior" är ju inte ens lika :P Dessutom, om man köper ett shabrak så behöver de ju inte hålla i 100 år precis... :P Hellre köpa flera stycken billiga än ett dyrt!

2011-03-28 @ 21:32:06
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv; Det lutar faktiskt åt en tekna :P

2011-03-28 @ 22:47:48
URL: http://lifeofstardom.blogg.se/
Postat av: hamreryttarna - jossan

jossan svarar: jag har inte gjort något påhopp mot hööks :)

gjorde bara en "äkta/kopia" och då hittade jag dessa schabrak :)

2011-03-29 @ 07:15:32
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Marre

Jag har tävling på bloggen, månadens bild. var gärna med :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback