dagens ridpass

Tänke ju rida på travbanan idag och konditionsträna men det regnade när jag kom till stallet så jag ändrade mig. men sen när jag väl skulle rida så va det uppehåll, men skrittade ut halva slingan, gick upp lite i skogen också så han fick lyfta på fötterna, sen joggade jag honom på sist biten av slingan.
Gick sedan in på ridbanan och red mkt volter och sådant i trav så han lossnade, jättefin va han, tog sen galopperna och i vänster gick det jätte bra luftig och fin galopp dock lite för framåt men det är för musklernas skull jag gaopperar, han jobbade ändå på bra. Höger vet jag inte va han gjorde, fick först en väldigt skum galopp så bröt av och gjorde om och den blev bättre men sen va han väldigt fokuserad på allt annat utom mig så när det kom en i galopp på travbanan så vet jag inte vad min häst höll på med men han flög bara iväg och jag va inte riktigt med på det så höll på att flyga av men satt kvar.
Gick sedan ut på travbanan och travade igenom en kurva sen fatta jag galopp och galoppera en hel raksträcka vilket han aldrig orkat förut , detta va höger galopp och den kändes bättre när han fick sträcka ut sig.
skrittade sedan av och gick in i stallet igen och borstade av honom och spola av benen.
ni ska även få en dagens Outfit:
Kingsland jacka
Eurostar ridbyxor
Tretorn Falsterbo stövlar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback