idag va hästen riktigt dyr!

Herregud vilket underbart ridpass jag hade idag med världens bästa. Red dressyr i ridhuset då jag vill fortsätta med det som vi gjorde på träningen i lördags och idag va han med på noterna, eller han hade fortfarande svårt med fattingarna från dom små volterna, men sen så vill han inte riktigt galoppera i ridhuset men ju mer styrka och det så kommer bli super, som man säger övning ger färdighet.

Det blev mycket travarbete och han jobbade på riktigt bra. Fick en riktigt fin och lugn skritt på det sättet Lena vill ha honom på eller så som hon tycker att jag ska rida honom så det kändes kanon, kunde äve sitta ner lite idag i dressyrsadeln så magmusklerna är påväg tillbaka. Avslutade seda ridpasset med att jobba honom lång och låg och han blev kanon, Känner att jag verkligen kommit på hur jag ska jobba honom nu så nu ska vi kämpa vidare.

Imorgon blir det en annan övning men dressyrtränare rekomenderat men mer om det imorgon .

filmer kommer också några små snuttar av dagens ridpass. men lägger in dom i ett eget inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback