Mål Hösten/Vintern 2011

Tänkte skriva upp lite mål vi ska ha inför hösten/Vintern 2011
Vårt största mål är ju galoppen, att den ska bli så bra som möjligt sen kommer allt annat komma.

Målen:
  • Stärka Galoppen
  • Få honom att bära sig bättre
  • Stärka hans balans i svängar
  • Lydnad
Och hur ska vi då lyckas med detta?
jo jag har ju lite funderingar på hur jag ska göra men det finns ju massa sätt säkert.
För att stärka galoppen tänkte jag köra mkt galoppbommar,serier och många galoppfattningar.
För balansen och bärandet vet jag inte riktigt så ska luska ut det. Några förslag?
Lydnaden blir massa lydnadsövningar och det har jag några på lager.
Ett mål jag har till våren 2012 är att åter igen åka ut på lokala. så därför är galoppen och allt här uppe prio ett just nu. önska mig lycka till.
Jag vet att galoppen finns där inne det är bara det sista som fattas.

Kommentarer
Postat av: Emelie

sv: Att han tappar galoppen mot hinder kan inte det bero på att du slutar driva? Nu har inte jag sett er så detta behöver absolut inte vara problemet =)



På en obalanserad häst i svängar krävs det att man som ryttare balanserar upp hästen, mycket stöd på yttersidan. Galoppera på volter, över markbommar, galoppfattningar, tempoväxlingar, har ni någon uppförsbacke någonstans i t ex skogen? Galoppera upp för den =) Allt detta är stärkande.

2011-09-06 @ 13:14:04
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback