dagens ridpass då

Kom ut till stallet och började med att plocka ur dom benskydden ur skåpet som inte används. Sen tog jag in exet och gjorde honom klar för ridning, Gick sedan upp till ridhuset då det blåste så mycket ute. Exet började med att typ halvt flyga in i ridhuset då han är så himla pigg nu. Men det ganska bra att rida han va inte alls lika tung i handen idag som annars men därimot väldigt hård i sidorna så försökte mjuka upp honom så mycket jag orkade och kunde pga förkylningen. galopperade inget idag. 

mamma tog sedan av exet alla grejer och tog ut honom medans jag hämtade ludde och spolade av hans ben, Sadlade och tränsade sen honom och gick upp med honom i ridhuset. Han va därimot mer rädd i ridhuset än exet. när det blåser ute så rasslar det typ i väggarna så han va lite små spänd men fin emellan åt, Galopperade inte på honom heller. Höll dessutom på att åka av för han hoppade till när jag inte va beredd så men jag satt kvar =)
Mamma som fotat och hon är ingen expert fotograf =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback