Ludde+Exet

Här kommer det från ridpassen i söndags .
Ludde:
red dressyr i ridhuset med honom då han gått ute på travbanan några dagar, jobbade litegrann i skritt med volter och skänkelvikningar. Sen travade jag fram honom lite innan vi började jobba där. I traven jobbade jag sen rätt mycket och länge. Han va jättefin och jag börjar få lite mer kläm på hur jag ska rida honom. Jobbade sen honom även rätt mycket i galoppen och där va han jättefin. Nöjd över passet.


Exet:
Red dressyr med honom också och det gick väl halvbra, han va mest stark och väldigt framåt och lyssnade knappt på hjälperna. Och det känns inte som att han riktigt trivs på sitt tredelade bett han har. så ska försöka komma ihåg att köpa ett nova bett och ett rakt bett att testa på honom och se vad som funkar på honom,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback