mys i skogen

Hej på er,
Va ju i stallet idag och va med jennie när hon jobbade så hjälpte henne med det mesta och sen när vi hade lunchat så red vi ut. Vi red hela slingan, Tog på exet jaktkandaret idag då vi skulle rida ut och han e så pass stark så orkade inte sitta och dra och slita. han gick riktigt fint med det, Vi skrittade en bra bit sen travade vi bort till raksträckan där vi sen tog en galopp nästan hela vägen bort till fåren och exet va jättefin fast väldigt pigga och framåt, hade jag inte haft jaktkandaret hade jag nog inte fått stopp på honom.

När vi sen kom tillbaka va han faktiskt svettig så jag ställde honom i spolspiltan men jag hade ändå tänkt tvätta honom vilket jag gjorde sen tog jag på mitt sverige täcke som suger åt sig det blöta så bra och gick ut på travbanan och han började genast att käka från kanterna. tog sen av täcket då jag såg att han vill rulla och det gjorde han när jag tagit av täcket. visst han blev smutsig igen men smutsen som varit hela vintern va iallafall borta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback