Våra mål 2011

Våra mål 2011
* Förbättra galoppen
* stadigare i formen
* tävla mer dressyr
* åka på massa pay and jump för att träna på att kunna galoppera en hel bana
* kanske åka och träna terräng nån gång för skojsskull
För att uppnå dessa mål
* rida mkt dressyr
* mkt kondition och muskler
* mkt lösgörande och stärkande
* MASSA markarbete
* Träna galoppen genom longering
ja detta är väl ungefär kommer kanske på nått mer. och det som jag ska skriva till stallet blir nog annorlunda skrivet men kan skriva av den lappen sen.
kommer även göra veckosschema som kommer beskriva vad man ska inrikta sig på eller hur man ska säga till exempel: vecka 1 så ska vi öva mkt på skänkelvikning typ förstår ni vad jag menar då? att jag då skriver ett nytt schema varje söndag som ska upp i stallet =)
och även om man ska öva mkt på skänkelvikningar så betyder de inte att inte kan hoppa,rida ut eller longer eller gå ut och gå med hästen för man kan ju lägga in det i allt
Exempel: du hoppar ett hinder sen samla upp direkt och gör skänkelvikning =) eller när du rider ute så gör du skänkelvikning åt höger och vänster på en grusväg =)
blev ni nå klokare ? =)
detta e mina mål en så länge och det blir nog bra  ska ha en vältrimmad häst i höst..
Våra mål 2011
* Förbättra galoppen
* stadigare i formen
* tävla mer dressyr
* åka på massa pay and jump för att träna på att kunna galoppera en hel bana
* kanske åka och träna terräng nån gång för skojsskull

För att uppnå dessa mål

* rida mkt dressyr
* mkt kondition och muskler
* mkt lösgörande och stärkande
* MASSA markarbete
* Träna galoppen genom longering
ja detta är väl ungefär kommer kanske på nått mer. och det som jag ska skriva till stallet blir nog annorlunda skrivet men kan skriva av den lappen sen.
kommer även göra veckosschema som kommer beskriva vad man ska inrikta sig på eller hur man ska säga till exempel: vecka 1 så ska vi öva mkt på skänkelvikning typ förstår ni vad jag menar då? att jag då skriver ett nytt schema varje söndag som ska upp i stallet =)
och även om man ska öva mkt på skänkelvikningar så betyder de inte att inte kan hoppa,rida ut eller longer eller gå ut och gå med hästen för man kan ju lägga in det i allt
Exempel: du hoppar ett hinder sen samla upp direkt och gör skänkelvikning =) eller när du rider ute så gör du skänkelvikning åt höger och vänster på en grusväg =)
blev ni nå klokare ? =)
detta e mina mål en så länge och det blir nog bra  ska ha en vältrimmad häst i höst..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback