Idag va han billig!!

Red som sagt i ridhuset en vet inte vad det va för fel på min häst, han va stark och väldigt framåt speciellt när man vände ner mot utgången, och med min träningsvärk så va det bara jobbigt att kämpa mot honom så jag gav upp rätt fort för om jag bråkar med honom när jag har ont så blir det bara fel. Men jag skritta mycket på volter och sen travade jag även två varv på volten åt båda hållen. Planen är att kunna galoppera i slutet av veckan men får se hur han är. Imorgon ska jag rida med inspänningar så han får lite mer stöd så han slipper hänga i mig.

Jobb i stallet imorgon igen och resten av veckan och det är så skönt att va där ute men vilken träningsvärk man får och jösses vad trött man är när man kommer hem. Imorgon blir det extra kul i stallet då vi inte kommer ha nån strö på gården mellan 07.00-17.00 så imorgonbitti blir det att fodra hästarna i mörkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback