Lugn häst är Pigg häst nu

orkade inte uppdatera igår va trött och hade en del att göra, men tänkte skriva varför jag höll på att få en flygtur igår. Jo de va såhär att jag bestämde mig för att sitta på honom barbacka när jag skulle skritta honom och mamma skulle gå med. Men jag hann inte mer än upp på ryggen tills det small till, Exet blev rädd för tre saker samtidigt och fick då panik om vart han skulle ta vägen för från ett håll kom en ardenner med släde, från andra hållet en häst med vagn och sen från tredje hållet så kom en bil och transport, Detta är inget han reagerat på förut men nu när han är så pigg så blir han rädd för allt. Och när han nu då började hoppa och studsa och stegra så va vi även påväg att gå in i en bil som stod parkerad men exet vände istället och ställde huvudet mot stallväggen innan han tänkte dra ut mot travbanan men han kom dock inte så långt för där stod hästen med vagnen så där fick jag stopp på honom iallafall. sen när han med släden försvunnit så kunde jag gå upp mot ridhuset.



Red förbi ridhuset och upp på grusvägen och skrittade bort mot shettisarna och sen vände jag, ville inte skritta för långt då han redan hoppat och det så mycket innan vi red iväg. Men det är kul att min häst kan reagera nån gång iallafall för han har aldrig gjort nått sånt här förut ..


Och idag blev det bara en promenad ner till andra stallen och tillbaka.
Bild från igår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback