Första galoppen

Idag va sista jobbdagen i stallet för den här gången, Och det har varit skönt att jobba lite men oj så trött man blir efter en hel dag. Red sen hästen efter lunch när allt va klart, Skulle skritta fram och trava på travbanan för att sen gå in i ridhuset en sväng men det blev inte så. red istället vidare på travbanan i blåsten och skulle sen ta den första galoppen, han va väldigt stark i traven och trodde då att han skulle va jättestark i galoppen men det va han inte utan han va riktigt lugn för att inte ha galopperat på länge och han hade fin galopp tyckte jag. 

Jag galopperade bara några steg sen försökte jag sakta ner så fort som möjligt. Sen när jag skulle prova att galoppera  åt andra hållet så började exet att studsa för då visste han vad som vänta, så jag sturntade i att galoppera åt andra hållet det får bli imorgon eller på söndag. Etfter att jag hade galopperat så skrittade jag av honom men gjorde mycket halter då med pyttesmå hjälper och han lyssnade fin fint. 

En annan rolig sak idag va att när jag och exet stod stilla på travbanan en stund och stod så att vinden kom mot hans sida så kändes det som att han höll på att ramla åt sidan när det blåste till ordentligt haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback