Min häst saknar att hoppa

Hejsan
Idag red jag i ridhuset med exet, drog på dressysadeln och sen även inspänningarna dock inte åtspända så att han blir ner tvingad i form utan bara att han har det och så pass spänd så att han känner den om han drar upp huvudet högt. Han gick jättefint i skritten gjorde många skänkelvikningar och sådan för att mjuka upp honom.

Började sen att trava och då fokuserade jag på att sitta på rätt sittben då jag lätt sitter på fel. sen jobbade jag honom i lite skänkelvikningar även där.. Han va dock ganska stark och hängde en del men fick till slut loss honom så han släppte taget om bettet. 

testade sen att galoppera och det gick bra typ 6-7 galoppsprång i höger varv sen blev han pigg för en tjej i stallet skulle hoppa och jag skulle galoppera på en volt och när vi vände upp mot hindret så vet jag inte vad min häst gjorde men det blev väldigt knasigt. Sen gick det typ inte att galoppera för han taggade till direkt.  

Men han va fin i övrigt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan googlade på ponnyn jag tävlar och tränar och kom på något vis in på en blogg där jag såg en komentar om just han, känner du igen en d-ponny valack som heter Edens Fabulous ? :)

2012-03-09 @ 23:57:43
URL: http://icelandicpower.blogg.se/
Postat av: Emma

Sv: okej vad kul, har du nå bilder på han från den tiden ? :)

2012-03-12 @ 22:30:39
URL: http://icelandicpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback